Følg Kamelryttersken på karavanseraiet.no
En b(ikers)logg om motorsykkelkjøring og om mangt og mye som ikke skjer på veien, men i livet ellers

tirsdag 2. mars 2010

Snafu

Situation normal, all fucked up, SNAFU begynner mer å bli en tilstand, situasjonen er iallfall ikke FUBAR riktig enda. Selv om det noen ganger kan virke som at det er mer TARFU (Totally and royally fucked up) i heimen.
Snakka med ei venninne i dag, som lurte på om jeg hadde kommet ut av en depresjon siden jeg har åpent hus på tirsdag og inviterer på vafler + kakao/te/kaffe til hyggelige mennesker etter middagskvila. I såfall måtte jeg snarest skaffe meg en ny. Depresjon altså.

Glemte å sette inn brødene tidsnok, defor er det snafu i heimen, sia jeg blir sein til en avtale. Ikke bra. TARFU er kanskje nærmere? *tenksomt uttrykk*

Begrepene SNAFU, FUBAR og TARFU sies å ha sin opprinnelse i det amerikanske forsvaret under siste verdenskrig. Og at de er soldatenes svar på forsvarets behov for å bruke forkortelser på absolutt det meste. Mer om det i Wikipedialinkene.

Ingen kommentarer: