Følg Kamelryttersken på karavanseraiet.no
En b(ikers)logg om motorsykkelkjøring og om mangt og mye som ikke skjer på veien, men i livet ellers

fredag 26. mars 2010

Jobbintervju? Du? :O Ja! klart det :D

Fikk telefon her først i uka fra et firma som driver med attføring. De hadde søkt etter Karriereveileder for ei tid tilbake. Og jeg hadde nærmest av gammel vane lagt inn en søknad. Attføring vil jeg gjerne jobbe med, men har funnet ut at små, nette blondiner, sliter også på det arbeidsmarkedet. Men nå ringte de iallfall og ville ha meg på 1. gangs intervju. Hu skulle ha inn 7 til en kort samtale hvor hver enkelt får presentert seg selv og hvordan h*n forstår jobben.

Har jobba for det firmaet før, som Arbeidsleder, så jeg kjenner deltagerne og hva slags tiltak det er snakk om og alt slikt. Så jeg tenker Kaospilot, når det snakkes om Karriereveileder i en attføringsbedrift. Og det var visst en passende beskrivelse forsto jeg på lederen for avdelinga som intervjua meg.

Tenkte først at jeg kunne jo lage en fancy powerpoint presentasjon. Om ikke anna ville jeg få vist at jeg kan Powerpoint, men tenkte at det ble litt vel mye,er jo bare avdelingslederen som skal overbevises om at jeg er den eneste aktuelle kandidaten til stillingen. Og det gikk vel sånn tålig. Ideen om at en Karriereveileder er en Kaospilot for deltageren i tiltaket, gikk rett hjem. Tror nok også at jeg fikk demonstrert forståelse for stillingen og hva slags tiltak de arbeider med. APS, eller Arbeidspraksis i skjermet virksomhet som det så fint heter. Forsåvidt det samme som jeg var inne i som Arbeidsleder. Men da var det kartlegging av arbeidsevne og sosial funksjon, og arbeidsledelse i snekkerverkstedet som var fokus. Nå er det snakk om oppfølging av deltageren på andre ting som kanskje ikke fungerer. Var visst mange bokstav-diagnoser blant brukerne nå, noe som absolutt tilsier en Kaospilot.

Men jeg er litt i plan B-modus for tida. Har nok sittet for lenge på min ikke altfor brede bak, og glodd på en skjerm i vinter. Og det er ikke bra for arbeidsmoralen. Ikke det, fikk da vaska gulvet her om dagen, baka brød gjorde jeg også, og har fått sving på et nytt feste til Tommelommen, så da kan det hende det blir GPS på ørkendyret igjen. Så litt får jeg da gjort.

Plan B har den ulempen at den må finansieres, er liksom ikke bare å sette seg på Dragvoll i to - tre år, og tro at husleia betaler seg sjøl. Og det gjør heller ikke drikke til ørkendyret. Står i 13 kroner for tida, +/- 10 øre. og han skal da ha sine litre for å kjøre dit jeg skal/vil/må. Så det er greit med en jobb som kan betale sånne småting. Så det blir vel det. Og forhandlinger med arbeidsgiver om fri til å ta det som før ble kalla Ped.sem. Pedagogisk seminar. Tenkte å ta det over to vintre, for å få mer innsikt i pedagogikk og veiledning.
Rådgivning er jeg kanskje god nok på? Er iallfall veldig lett å si til noen, "Gjør sånn!" Mens det å veilede noen dit han vil, og faktisk få ham dit, det er et hakk mer utfordrende.

Så ja, jeg har faktisk vært på jobbintervju, lenge siden jeg fikk napp på en søknad, bare det er jo grunn til å smile :D

Ha en fortsatt god dag :)