Følg Kamelryttersken på karavanseraiet.no
En b(ikers)logg om motorsykkelkjøring og om mangt og mye som ikke skjer på veien, men i livet ellers

lørdag 6. februar 2010

Sveiseblinde mannfolk ;)

Fikk telefon fra en kompis i kveld. "Om jeg ville være med på fest?" Jo, klart det, men med unger i huset er det ikke bare å hive seg rundt på "næverhælan" og dra på fest på kort varsel. Måtte nok takke nei, med et "Hyggelig at du spurte, men det går ikke i kveld".
Hadde vært trivelig med en kveld i godt selskap. Sitter alt for mye hjemme og holder P C og T V med selskap. Men det blir vel nye muligheter en kveld ungene ikke er her?
Har kjøpt meg ny kjørejakke i skinn. Er en sånn tettsittende og stiv racingjakke. Og den er i knappeste laget, men de blir ikke laget større. Er XXL, eller ca størrelse 46, og vanligvis bruker jeg 48, og gjerne 50.
Vinter er tid for sykkelabstinenser, så jeg dro på meg nyjakka og gikk på butikken i ettermiddag. Bare for å kjenne litt på følelsen av hvordan jakka var og glede meg til å kunne bruke den på sykkelen. Når jeg kommer tilbake, hører jeg "Ragnhild, er det deg?" En mannlig nabo som skulle spørre om noe, men som ikke var helt sikker, "For du var jo så pynta".
Mannfolk er sveiseblinde, det er noe alle vet. Men ikke hadde jeg pynta meg spesielt. Vel, jo hadde lagt på ny mascara før jeg gikk ut, men ellers var det ikke mye pynting på gang. Svarte tre år gamle støvletter som jeg henta hos skomakeren forrige uke. Svarte tights, svart trangt skjørt og så den nye MC-jakka over en lilla topp.
Var jo litt kult egentlig. At denne gamle røya får gutta boyz til å se to ganger. Neste blir vel at de plystrer etter meg på gata? Men da går jeg i hi, iallfall fram til sykkelsesongen.

Ingen kommentarer: