Følg Kamelryttersken på karavanseraiet.no
En b(ikers)logg om motorsykkelkjøring og om mangt og mye som ikke skjer på veien, men i livet ellers

torsdag 18. februar 2010

Barnehagetante? Jeg? :O

Var i møte hos Personaltjenesten i dag. Er ferdig med prosessene rundt sykemeldinga og det å slutte på en arbeidsplass. Og da er det friskmelding og arbeidsplikt som gjelder, lizzom. Skal bli godt å komme tilbake i arbeid, selv om det kan bli på nivået under det jeg har jobba på hittil.
Jeg har jo et fagbrev som Omsorgsarbeider og erfaring fra hjemmetjenesten. Som en nødløsning kan det å gå i hjemmetjenesten som omsorgsarbeider være en mulighet, i påvente av at det dukker opp en stilling som krever tre-årig høgskole. Om den stillingen også krever master, gjør det ikke meg noe. Har da sånne småtterier på CV'n og. Skulle da bare mangle, at ikke kjerringa har fått med seg litt utdanning i sitt snart ni-og-førtiårige liv.
Vel, litt utdanning, var vel dagens understatement. Ei solid landbruksutdanning med tilhørende solid og lang praksis. Tilsammen over tyve år. Treårig heslefaghøgskole med ikke fullt så lang yrkeserfaring, men bredere enn manges. Og på topp en årsgammel mastergrad som jeg ikke har fått brukt. Bortsett fra der hvor fagene i master'n har overlappa og utfyllt Ergoterapipraksisen.
Og sånn for godt mål har jeg litt anna smårask, både universitetsfag og diverse yrkesrelaterte kurs. Blir noen studiepoeng det òg. Og siden jeg samler på slike, har det blitt 306 av dem. Godt og vel 100 vekttall etter gammel regning.
Blir en dyr Omsorgsarbeider for kommunen, men jeg er jo ansatt som Ergoterapeut og har krav på lønn som tre-åring med full ansiennitet, så vil de bruke meg i en stilling som Omsorgsarbeider, må de da endelig det.
Har jo spurt pent om å få hospitere i HMS-enheten, men de bruker bare Fysioterapeuter. Tror jo at et tverrfaglig samarbeid er det beste for alle parter, men nå er jo jeg bare ei halvgammal kjerring, så meg er det ingen grunn til å høre på, NOT. At tverrfaglig samarbeid er god latin rundt omkring ellers trenger jo ikke HMS-enheten å ta hensyn til.
Men så var det rosinen i pølsa. Etter møtet med Personaltjenesten var jeg på biblioteket. Og der formelig vassa jeg i småtroll som nådde meg omtrent midt på låret. Og da slo det meg, det har vi jo snakka litt om litt tidligere i uka. Var snar med å få fram mobilen og ringe saksbehandleren. "Barnehage" sa jeg. Og fikk en positivt overraska saksbehandler på tråden. Om hu ikke hadde trudd at det kunne interessere meg, eller om det er få som ønsker assistentjobber i de kommunale barnehagene vet ikke jeg. Hu var iallfall veldig så positiv, og spurte om hvis jeg fikk velge hjemmetjenesten eller barnehage, hva jeg ville da? "Barnehage", akkurat som en femåring. Kort og bestemt.
Sånn rent lønnsmessig er det en dårlig deal. I barnehagen blir det fastlønn, that's it. I hjemmetjenesten får man tillegg for kveld og helg. Et godt tilskudd til fastlønna. Òg det kunne vært greit. Ørkendyret trenger nye dekk, og ikke om jeg vet hvor de pengene skal komme fra. Og i dag ble jeg invitert på banekjøring i mai. Og det koster også. På en måned i en vanlig turnus burde selv kommunale kvelds- og helgetillegg gi nok til nye dekk. Så det blir nok litt fintenking framover. *tenksomme grimaser*
Men jeg har aldri jobba i barnehage, og hu saksbehandleren snakka om friluftsbarnehager. Da får jeg kanskje trimma litt òg? Gudene skal vite at det trengs. Har sittet stille på min ikke altfor brede bak siden september i fjor. Gjett hvordan formen min er etter dette halvåret? Helt rævkjørt. Ikke finere å få det.
Og som ikke det skulle være nok. Tro over for en måned siden. Satte foten ned og her faller a så handfritt på holka. Måtte ta drosje hjem. Var ikke sjans til å gå på den ankelen. Nå en måned etterpå, klarer jeg å gå på foten, selv om det enda er smerter. Gikk fra Dalgård og ned i dag. 4 - 5 km er det vel, og det gikk bra, selv om jeg dyktig sliten knær og legger.
Nei, så dette blir spennende, om jeg blir barnehagetante for en stakket stund, eller under over alle under, at jeg får hospitering i HMS-enheten. Dèt hadde vært opptur det.

Ingen kommentarer: