Følg Kamelryttersken på karavanseraiet.no
En b(ikers)logg om motorsykkelkjøring og om mangt og mye som ikke skjer på veien, men i livet ellers

fredag 12. februar 2010

Ja, det måtte jo skje en eller annen gang. 94 % av alle Nordmenn skal se på OL i Vancuver. Men jeg er da blant de 6 % som ikke har planer om å se på. Klarer meg lenge med oppdatering i nett-Adressa.
I hine, hårde dager, i den tida vi måtte klare oss med svart/hvitt bilder som skurra over skjermen, og "Beklager, teknisk feil" var en plakat vi kjente veldig så godt, da var sportssendingene et must. Særlig de som gikk på dagtid fra ett eller anna stort mesterskap. Da sto det en TV på et bord oppå et bord på et rom på skola. Og masa vi lenge nok, fikk vi se på skirenn også i timene. Og da var det godt at TV'n var opp i høyden, for det var rimelig folksomt foran den TV'n og vi ungene var jo ikke så alt for store i den tida.
Er noe annet med dagens sportssendinger. Nå kan man jo se på TV mens man sitter ved PC'n på jobb. Mer eller mindre kamuflert av et tekstbehandler- eller e-postvindu.
Men vet vel ikke helt om jeg tror på de 94 prosentene. Vil tro at det er flere enn jeg som ikke blir å prioritere OL-sendinger klokka to på natta med X-aantall repriser neste dag.
Sånn sett er det egentlig greit å begynne på jobb i gjen i neste uke.
Bortsett fra at jeg ikke vet hvor jeg skal være eller hva jeg skal gjøre. Men det finnes sikkert arbeid jeg er kvalifisert for og kan utføre i en organisasjon med 12.000 ansatte?

Ingen kommentarer: