Følg Kamelryttersken på karavanseraiet.no
En b(ikers)logg om motorsykkelkjøring og om mangt og mye som ikke skjer på veien, men i livet ellers

tirsdag 20. april 2010

Ørkendyret

ble transporten til jobb i dag. Var ned mot 2 +grader til morran, men jeg tok sjansen på Granåsen likevel. Kan være is over der fremdeles, og med såpass lav temperatur her nede ved sjøen...

Er kanskje litt pinglete, men har respekt for holka. Hender at jeg våkner med et rykk om natta av at jeg har drømt at jeg har mistet fotfestet. Og det er ikke særlig kult.

Men det er absolutt greiest å kjøre over Granåsen, etter Ilakrysset har jeg all trafikken i mot, og har fri bane hele veien.

På hjemveien er det på samme viset, all trafikken i mot. Var litt våryr i dag på hjemveien, og trente på unnamanøvrer ved skygger, kumlokk andre ting i veien som kunne illudere en hindring. Noen høyresvinger og noen venstresvinger, alt etter som. Nedover Byåsveien tok jeg en unnamanøver til venstre for et kumlokk, og glemmer helt av at det ligger en burist i venstrefila. Får håpe han ikke ble skremt eller no av at jeg tok en brå sving til venstre for så å legge meg inn like brått til høyre. Tror ikke jeg var nær ham, men noen kunne nok få det for seg at det var uforsvarlig kjøring. Men så lenge MC-politiet holder på med balansetrening på offentlig vei, må også en sivil MC-fører kunne få trene på unnamanøvrer. Neste gang kan det være en unge på jakt etter en ball som jeg må unngå, og da er det greit å å ha prøvd noen ganger først.

3 kommentarer:

=Anja sa...

Dette er en god kommentar:0)

Håper på tilbakemelding ganske snart:o)

Klæm

Slutt.o)

Kamelryttersken sa...

:D
Forsiktig med hva du ønsker deg, det kan gå i oppfyllelse

Unknown sa...

He he.... pleier å gjøre det samme, men har etterhvert lært at det er en fordel å unngå at det kommer bil i mot akkurat når du gjør unnamanøveren...selv om du kun bruker eget kjørefelt.. Det er enkelte som blir skrekkslagne og prøver å kjøre i grøfta når de ser sykkelen brått flytte seg i kjørefeltet....