Følg Kamelryttersken på karavanseraiet.no
En b(ikers)logg om motorsykkelkjøring og om mangt og mye som ikke skjer på veien, men i livet ellers

fredag 23. april 2010

MC-helg

hele denne helga. Først blir det oppstart av MC-ravninga i kveld. I morra blir det NMCU's "Se oss"-aksjon, og MC-ravning på kvelden. Søndag blir årets første førerutviklingskurs i regi av Senior MC avd. Trøndelag avviklet på NKL's (COOP) parkeringsplass på Heggstadmyra. Og yours truly har jo selvsagt klart å rote seg bort i instruktørrollen på dèt kurset. Heldigvis er det flere med som også er flinkere med motorsykkelen enn jeg.

Var teorikveld i går, bare så synd at jeg bare fikk med meg halvparten. Måtte gå for å rekke et annet møte. Men fikk da med det han sa om svingteknikk, noe som var greit å få repetert, samtidig med at det kom ting som jeg ikke var klar over/har neglisjert. For eksempel hvorfor man skal øke på med gass gjennom en sving. Har testa det i dag, og praksis bekrefter teorien. Men det krever mer aktiv kjøring enn jeg har gjort hittil. Èn ting er inspirert kjøring over relativt korte strekninger, noe helt annet er langkjøring, hvor det lett blir monton kjøring, og man slapper av på den inspirerte kjøringa.

Ingen kommentarer: