Følg Kamelryttersken på karavanseraiet.no
En b(ikers)logg om motorsykkelkjøring og om mangt og mye som ikke skjer på veien, men i livet ellers

søndag 4. april 2010

Årets obligatoriske

tur rundt Byneset ble tatt i dag. Begge veier så og si. Glemte kameraet og måtte snu og hente det når jeg var halveis rundt. At det går an sier jeg bare. For lenge siden jeg var på tur ja.

Men Trollaberga er like fine å kjøre, uansett vei, så det var grei skuring. Verre med veien fra Spongdal til Frøset. Den foretrekker jeg nord - sør og ikke som i  dag fra Spongdalen. For bakkene ned fra dyrepensjonatet forbi rørlegger'n er ikke gode. Og iallfall ikke i dag, med løs grus i svingene oppå dårlig asfalt. Møtte en bil nedi der, og det var greit nok, men heller ikke mer. Lenger fram, forbi Hangran ble det lagt ny asfalt i fjor, så der er det god vei.

På første turen, sto det ei med en Shadow-lignende sak i veikanten rett forbi Rye. Hu hilsa, men sjenert som jeg er (utrolig, men sant) ble det til at jeg hilsa tilbake og fortsatte. Kunne jo ha stoppa og "frega nytt", vi er ikke så mange blondiner på to hjul som er ute enda. Men det blir vel, at jeg tør å stoppe å prate også en gang, ikke bare hilse og fortsette som ei oppblåst blære på en BMW.

Akkurat der er det et skille et sted. Vet ikke hva det er, men Gutta Boyz på Harley hilser lite. Er noen som påstar at BMW-er og R-sykler hilser ikke. Mulig det. Prøver å hilse på alle. I dag klarte jeg å hilse på en scooter også. Lettsykler er nesten et must. De skal jo vokse og begynne med større doninger, og da er det viktig å vise dem den respekten.
Meg hilser iallfall mange på. Har kanskje noe med de blonde lokkene som stikker fram under hjelmkanten?
Leder'n i klubben har faktisk lengre hestehale enn meg, uten at jeg tror at flere hilser på ham av den grunn.
Nei, har kanskje mer med at ørkendyret er tung motorsykkel, 1200 kubikk og at han ruver som et fjell. Han har med seg respekt, og bikere ser at det er en sykkel som blir kjørt. Han står ikke bare på stas for å luftes en runde ned til benser'n en søndags kveld.

Selv om det i år har blitt lite kjøring. I fjor hadde jeg vel 250 - 300 mil før påska var over, mens det i år bare er bortimot 40. Men må vel innrømme at i fjor kjørte jeg på piggdekk til langt ut i april, og hadde kjørt hele vinteren, sånn ca.

Fjorårets påsketur

Ingen kommentarer: