Følg Kamelryttersken på karavanseraiet.no
En b(ikers)logg om motorsykkelkjøring og om mangt og mye som ikke skjer på veien, men i livet ellers

torsdag 17. juni 2010

Sjarm og sjarm

Fru Blom.

Kjørte gjennom Steinkjær i 10-tida i går kveld. Og stoppa under et utbygg over døra til et forretningsbygg. Kom en vekter akkurat samtidig på runden sin. "Her regner det ikke" sa jeg som forklaring på hvorfor jeg parkerte akkurat der. Han bare smilte og mente på at det var vel ikke det beste været for motorsykkelkjøring, "Men det er vel en del av sjarmen?" blunka han før han kjørte videre på runden sin.

Veel, værgudene, eller det var kanskje sommervikaren, så til at sjarmen avtok et sted mellom Namsskogan og Grong og var totalt fraværende før jeg kom til Snåsavatnet. Så det var heller lite av den sortsen når jeg kom til Steinkjær, ja.

Bedra seg lenger sør, og siste etappen fra Gråmyra sør for Levanger til Stiftsstaden var som rene parademarsjen å regne. Liz sa før jeg dro fra ACR "Pass deg for UP'n". Gjorde det og så heller ikke noe til dem. Er vel lite trolig at de er ute på en onsdagskveld. De sitter vel og venter på fellesferien og bruker heller overtida da? Men man skal aldri si aldri, sist var det en onsdagskveld i åtte - halv ni tida, så man vet jo ikke hva de har råd til der i gården.

Kom hjem i halv ett-tida, så dama burde ha inntatt horisontalen for lengst, men jeg vil dele litt av inntrykkene fra min debut på en ånkli racerbane



med full pakke av banemannskap, ambulanse

flaggregler, fastlane og pitlane og gudene hva som ikke var der for å sikre at førerne kom hele hjem.


Selv om ikke alle syklene var like hele ved hjemreise.


Yours truly gjorde ikke noe for å kopiere ovenstående, og holdt seg rolig bakerst i feltet og lot alle dra på det de ville. Var nok for meg bare å være der og få litt følelse av hva sykkelen faktisk kan.


Liz


Som driver Bikeport.no



Har opplegg hele uka. Det var ei gruppe med RR(RoadRacing)-førere som holdt på. Det var to grupper med Street Legal, altså sykler registrert for kjøring på vanlig vei, som fikk instruksjon i sporvalg og kjøreteknikk

Her er det jentegruppa som kjører av banen etter endt pass

Venstre hånd i været er signal om at man kjører av banen

Liz hadde eget opplegg for oss jenter, og slo av litt på prisen for den første dagen, for å få med flere. Iår var vi bare fire, + tre - fire i RR-gruppa som vi ikke så så mye til før de forsvant igjen



Syns det er litt artig å komme hjem og se at Ladybikers Inn ligger på 9.plass på Blogglisten selv om jeg ikke har skrevet noe på et par dager

Men endelig er Ladybikers Inn oppdatert med Dagens outfit og mote for Bikerbabes ;)

Ingen kommentarer: