Følg Kamelryttersken på karavanseraiet.no
En b(ikers)logg om motorsykkelkjøring og om mangt og mye som ikke skjer på veien, men i livet ellers

torsdag 10. juni 2010

Kan nesten tro

at Miljøpakken de snakker om med nye veier og tuneller og greier fungerer. For to uker siden åpna Nordre avlastningsvei som de har diskutert i snart 45 år. I dag var jeg i Midtby'n og hadde parkert ørkendyret i Ravnkloa. Skulle hjem sånn ca midt i rushtrafikken, kvart over fire eller no sånt. Og det første jeg ser er at Fjordgata var tom for biler. Har tråkla meg hjemover gjennom Fjordgata mange ganger på den tida av dagen før, og det har vært kø fra Jernbanebrua til lyskrysset i Ravnkloa. Er nesten så jeg lurer på om buristene har tatt i bruk den nye veien mellom Pirbadet og jernbanen og heller kjører tunellene via Ilsvika og Steinberget/Marienborg.
På morran i 8-tida når jeg kjører på jobb er det mindre kø ned Byåsveien og inn i Ila-krysset enn vanlig.
Og det er jo positivt, at buristene holder seg utafor bykjernen når de ikke har ærend der. Om forretningsstanden merker no, er vel tvilsomt, men det kan jo hende at flere trekker inn til Midtbyen for å handle når det er mindre gjennomgangstrafikk i gatene. Men det er vel heller avhengig av om det er parkeringsplasser nok. For vi slutter jo ikke å bruke bil, selv om veiene blir bedre og raskere.

PS Bloggurat har plukka opp dette innlegget, og det måtte jeg selvsagt kommentere her

Ingen kommentarer: