Følg Kamelryttersken på karavanseraiet.no
En b(ikers)logg om motorsykkelkjøring og om mangt og mye som ikke skjer på veien, men i livet ellers

tirsdag 28. september 2010

Hvilket kjønn har motorsykler?

Det har liksom aldri vært no diskusjonstema for Kamelryttersken før nicket "Pelsen" på MC-sidens forum begynte å problematisere spørsmålet.
 "Baron von Waffel" svarte
"for min del hadde jeg fått med meg at Ragnhild omtaler sine sykler som hankjønn. Og da er de det for henne. Men jo mer personlighet vi tolker inn i våre sykler, jo større sjanser er det for at noen må omtales som hunkjønn. For min del er jeg ikke helt sikker på mins syklers kjønn. Men det betyr ikke at de er kjønnsløse."
Er da ikke så rart at vi nordlendinger omtaler en ting som han? Har vi da alltid gjort, enten det motorsykler eller været, så er det "han". Og derfra til å gi tingen mannlige egenskaper er det ikke langt. Iallfall ikke for oss kvinner med sans for mannfolk ;)

Karavanseraiet finner du "Åtte grunner for at motorsykler er hanndyr", som gir en mer dyptpløyende og grundig forklaring. Spekket med referanser til både kvinner og menn med meninger.

Ingen kommentarer: